zondag 14 februari 2016

London Calling

Vorige week ons eerste weekendje weg, zonder de kids. Het was al een hele tijd geleden dat wij eens zonder de kids weggingen. Ik had er echt heel veel zin in en wil dan ook de leuke adresjes met jullie delen.
Onze eerste ochtend zijn we gestart in Notting Hill, een hele toffe beurt waar het leuk vertoeven is. Hier zijn we dan ook naar Portobello Road geweest en genoten van het marktje. Er waren spijtig genoeg nog heel wat mensen hun kraampjes aan het opzetten, maar wij hadden geen tijd te verliezen. We hadden voor onze drie dagen een redelijk strak schema, niet dat we echt geen tijd hadden om te genieten, maar we (lees dan vooral ik) wilden heel wat sightseeing doen.
Van Notting Hill was het richting Camden Town. Eerst een stevig stukje wandelen, langs Madame Tussauds en door Regent's Park. Net wanneer je de wijk Camden binnenwandelt zijn er al enkele leuke winkeltjes en eethuisjes. Eentje die mij echt wel is opgevallen is Oliver Bonas. Echt een leuke shop met heel wat hebbedingetjes, maar ook leuke boeken en mooie kledij. Echt een aanrader!
Camden Town is echt fantastisch! Er zijn een aantal leuke shops, maar vooral de sfeer is er echt super. En dan is er nog de foodmarket waar je dingen kan eten van over de hele wereld. Het leuke eraan is dat ze je bijna bij elk kraampje eerst een laten proeven, zo heb je toch een idee van wat ze serveren (en wat dus echt wel niet te (vr)eten is). Ik heb gekozen voor Colombiaans streetfood en het was echt overheerlijk! A steamed bun with pork belly, mmmmhhh, delicious!
Na het eten hebben we ons een weg gebaand door de stable market, je laat je gewoon leiden door de gangen van de oude paardenstallingen en overal zijn kleine gekke en eigenzinnige winkeltjes. Ze hebben er zelfs een Cereal killer café, een eethuisje waar je allerhande ontbijtgranen kan eten.
Na de middag zijn we in de richting de bekende winkelstraten gewandeld, al moet ik eerlijk zeggen dat ik toch wat teleurgesteld was (Sorry voor de Londense shopfanaten). Ik moet eerlijk toegeven dat ik op veel plaatsen teleurgesteld wordt. Je vindt echt heel moeilijk nog authentieke, superleuke, eigenzinnige winkeltjes. In elke stad it's just the same old shit. En ja, die winkelketens hebben soms ook wel leuke kledij, maar het is toch helemaal niet leuk om iedereen met hetzelfde aan te zien lopen. In Topshop (ook wel een keten, maar in België niet te vinden, dacht ik) toch een leuke cardigan gescoord en of course ook in Victoria's Secret enkele leuke items. Ik was dus toch wel happy, en mijn bankrekening ook!
We hadden er al een wandelingetje op zitten van zo'n 25 km dus was het tijd om vooral te genieten van een lekkere maaltijd. Ik had zelf wat blogs over Londen gelezen en was zo bij Tommi's burger joint gekomen. Echt supervriendelijke bediening en lekkere burgers.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten